RETUR OG ANGRERETT
- Det er enkelt å sende varer tilbake til oss om noe ikke skulle passe. I skoesken ligger det en returseddel som du kan klistre på pakken før du sender den tilbake. Denne koster fra kr 99, og trekkes fra når vi refunderer deg beløpet/oppdaterer fatura. (NB! Hent ut pakken før du skal sende den tilbake for å unngå gebyrer) Sender du flere par i retur øker returkostnaden. Videre opp til 6 par kr 198 og videre opp til 9 par kr 297.
-
Hos Lille Vinkel Sko utfører vi ikke bytte ved retur. Om du ønsker annen størrelse/annen vare, legger du selv inn bestilling på dette i nettbutikken.
-
Hva skjer med ny bonuskupong om jeg har kjøpt noe og returnerer?
Returnerer du vil bonuskupongen din automatisk slettes. Om du har brukt bonuskupongen fra kjøp 1 på kjøp 2, vil vi trekke fra bonusbeløpet når vi refunderer kjøp 1. Dette fordi du ikke har krav på bonusen på et kjøp du returnerer.
Hva skjer med brukt bonuskupong ved retur?
Returneres alt vil bonuskupongen gjenskapes. Returnerer du deler av kjøpet, gjenskapes det en bonus som tilsvarer bonus på den delen av kjøpet du beholdt.
Dersom du ønsker å bytte et kjøp der du har brukt en bonuskupong må du gjøre følgende?
Returner skoene du kjøpte først, og vi gjenoppretter bonuskupongen. Så handler du ny størrelse/nytt par og kan bruke bonuskupongen på dette kjøpet.
Du har etter forbrukerkjøpsloven 14 dagers ubetinget angrerett fra du har hentet ut/mottatt skoene. Det vil si at du må hente ut varen for å benytte angreretten din. Velger du å returnere uten å hente ut (valg i app) - vil vi ta et gebyr på 400,-. Samme gjelder uavhentede pakker som går i retur til oss.
Returnerer du senere enn disse 14 dagene, vil du motta en tilgodelapp fra oss og ikke få pengene tilbake. Skoene må returneres ubrukt og i originalemballasjen. Prøv helst skoene på rent underlag, og selvsagt innendørs. Vi behandler ikke returer som tydelig er brukt. Har du mulighet; fyll ut og legg ved angreskjemaet, som du har fått tilsendt på mail, men du kan også legge ved en notis med ordrenummer og navn dersom dette er enklere. Vennligst pakk inn skoesken i plast eller papir før sending. Bruk deretter den vedlagte returseddellen. Da trekkes du 99,- i portokostnad ved retur. NB! Dersom du velger en annen forendelsesmetode og/eller ikke bruker vedlagte returlapp, må du selv dekke hele returkostnaden. Velger du mottakerstyrt retur (før uthenting), vil dette ta svært lang tid da den kommer til hentested og ikke direkte til oss.
Returadresse (ikke besøksadresse): Lille Vinkel Sko, Biskop Jens Nilssønsgate 5 (port 5), 0659 Oslo
RETUR I BUTIKK
Dersom du bor i nærheten av en av våre butikker, så kan du gjerne levere inn returen din i butikk. Ta med skoene i skoesken og en utskrift av din kvittering eller retur-/bytteskjemaet (dette har du fått tilsendt på mail). De i butikken vil så gi beskjed til oss i nettbutikken, og vi sørger for å behandle returen din. Retur i butikk er gratis. Returfristen er den samme - 14 dager etter hentet pakke.
BYTTE
Ønsker du å bytte din vare i enten ny størrelse eller annen modell, må du legge inn en ny bestilling.
Varene du ikke ønsker returnerer du til oss med vedlagt returseddel (kr 99)
UNNTAK: bytte av størrelse i butikk, går helt fint.
Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Dersom forfallsdato er utløpt før retur mottas, må Riverty (https://my.riverty.com/no-no/support/faq?type=contact) kontaktes for å unngå eventuelle purregebyr. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Riverty/Arvato kontakte deg for kontonummer slik at du får tilbakebetalt pengene.
TILBAKEBETALING
Vi sender bekreftelse på epost når returen er ferdig behandlet hos oss. Valgte du kortbetaling - vil tilbakebetaling av varens verdi overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Easy, og du kan forvente at det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort. Returnerer du etter 14 dager vil du få en tilgodelapp på epost - tilgodelapper er gyldige i 3 år fra utstedt dato.
Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Oppdatert faktura ser du ved å logge deg inn her: https://my.riverty.com/no-no. Dersom forfallsdato er utløpt før retur mottas, må Riverty (https://my.riverty.com/no-no) kontaktes for å unngå eventuelle purregebyr. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Riverty/Arvato kontakte deg for kontonummer slik at du får tilbakebetalt pengene. Det kan ta 14 dager før pengene blir tilbakebetalt til deg.