EKSPEDERING
Dersom vi har riktig størrelse på lager, ekspederes orden din vanligvis senest to virkedager etter at du har bestilt. Lagrene til nettbutikken er butikkene våre, så vær obs på at noen av skoene kan ha små bruksmerker - spesielt under sålene. Er vi utsolgt for din størrelse vil du få en melding om dette pr. e-post. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. NB! Nettbutikkens kontor er ubetjent i helgene.
Dersom det bestilles flere varer i samme ordre, kan disse bli sendt ut i forskjellige sendinger. Dette da utvalget vårt varierer fra butikk til butikk. Deler av ordren kan f.eks. bli sendt ifra Oslo, og resten i fra vår butikk i Bergen. Dette vil våre kunder bli informert om når ordren ekspederes. Det vil bli sendt ut hentemeldinger ifra Posten på alle sendinger.
Du kan når som helst logge deg inn på "Min side" og følge ordren din der. Når skoene sendes fra oss vil de få status "fullført" i ordrehistorikken. Før det vil det kun stå "avventer". Har du noen som helst spørsmål relatert til ordren din, må du selvsagt bare ta kontakt med oss. Da er der lurt å ha ordrenummeret for hånden.
LEVERING
Du kan velge levering med PostNord eller Posten. Du henter ut pakken din på ditt lokale postkontor/post-i-butikk.
Levering til Svalbard: Dette behandler vi manuelt i etterkant. Vi trekker da fra moms og legger på et gebyr på 156 kroner. Dette inkluderer vårt ekspedisjonsgebyr, samt Postens ekstragebyr for sendinger til Svalbard. Ved kjøp av salgsvare tilkommer også et fraktgebyr på kr. 99 (uansett om du betaler med kort eller faktura).
Når du bestiller må du oppgi mobiltelefonnummeret ditt, du vil så få en sms-, og e-mailvarsel straks skoene har ankommet utleveringsstedet. Det er derfor svært viktig at man oppgir korrekt informasjon! Skoene må hentes så raskt som mulig etter at du har fått beskjed om at de har kommet frem
Hent ut sendingen innen PostNord og Posten sin hentefrist! Om skoene ikke blir hentet innen fristen returneres pakken til oss, og du vil belastes/etterfaktureres med et returgebyr på kr. 400,- (dekker ekspedisjon av oss/posten, returfrakt o.l.). Dette kravet går til inkasso dersom det ikke betales. Returgebyret tilsvarer de utgiftene vi har i ekspedering, frakt og gebyrer fra Posten/PostNord o.l. ved uavhentede pakker.
Merk at ved kjøp på faktura/delbetaling MÅ varene leveres til folkeregistrert adresse.
Hjem på døren: Få varen(e) levert hjem til en kostnad på 130 kroner med Posten og 110 kroner med PostNord. Dette alternativet dukker opp om du bor i større tettsteder og de fleste byer. Følg med på appene eller sporingslinken for oppdatering rundt leveringstidspunkt.
Levering til utlandet: Vi kan dessverre ikke sende sko utenfor Norge grunnet EU og tollregler.Eneste mulighet er hvis du kjenner noen i Norge som kan bestille skoene for deg og igjen sende de til deg privat. Vi godtar kun norske kort som betalingsmåte. Vi jobber med å kunne tilby tjenesten med å levere sko utenfor Norge en gang i fremtiden.
Frakt:
PostNord
Gratis frakt på ordinærprisvarer
99 kroner i frakt på salgsvarer
Ved kjøp av salgsvare og ordinærprisvare samlet er det fri frakt med PostNord
Hjem på døren 110,-
Bring
Frakt kr 39 på ordinærprisvarer
99 kroner i frakt på salgsvarer
Ved kjøp av salgsvare og ordinærprisvare samlet koster det 39,- med Bring
Hjem på døren 130,-
Denne kjøpsinformasjonener forbeholdt kjøp i nettbutikken. Egne vilkår gjelder for kjøp i våre fysiske avdelinger.