Vi spanderer frakten på fullprisvarer vi sender, men har 99 kroner i frakt på salgsvarer vi sender ut. Ved uavhentede pakker/valg å returnere uten å hente ut i postens app, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på kr. 400, for å dekke våre kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Posten, frakt og ekspedisjon av oss). Hos Lille Vinkel Sko utfører vi ikke bytte ved retur. Om du ønsker annen størrelse/annen vare, legger du selv inn bestilling på dette i nettbutikken. Husk å sjekke at alle opplysninger stemmer når du legger ordre: norsk navn, adresse og mobilnummer. Posten sender ikke SMS til utenlandske numre.
Våre kjøpsbetingelser kort oppsummert:
- Vi sender kun i Norge
- Posten sender etter postnummer. Det er kundens ansvar å sørge for at dette stemmer!
- 14 dagers full returrett (uansett om varen er til ordinærpris eller på salg).
- Garanti for sikker betaling - velg mellom kortbetaling, Vipps eller Nets Easy (faktura Riverty/After Pay).
- Det er 18 års aldersgrense for å handle i nettbutikken.
- Hent ut pakken din på Posten innen 7 dager, så unngår du et uavhentet gebyr på kr. 400.
- Returseddel koster 99. Ønsker man å bytte må man legge inn ny bestilling, vi gjør ikke bytter i samme ordre
Vi kan dessverre ikke sende sko utenfor Norge grunnet EU og tollregler. Vi godtar kun norske kort som betalingsmåte. Vi jobber med å kunne tilby tjenesten med å levere sko utenfor Norge en gang i fremtiden.
Vi har gratis utsendelse på fullprisvarer, men tar kr. 99 i frakt på salgsvarer. Kjøper du salgsvarer og fullprisvarer på samme ordre, trekker vi selvsagt ifra frakten igjen (gjelder ikke skopleie). Ved kjøp av kun skopleie, tilkommer frakt på kr. 49. Sammen med salgsvare - kr. 99. Sammen med fullprisvare - kr. 0.
ORDREBEKREFTELSE OG EKSPEDERING AV ORDREN
Kort tid etter at vi mottar din bestilling vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post. (PS! Kan havne i nettsøppel/spam mappe). Har vi varen på lager, ekspederes orden din vanligvis senest to virkedager etter at du har bestilt. Er vi utsolgt for din størrelse vil du få en melding om dette pr. e-post. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor.
ORDREINFORMASJON
Er e-post adresse, leveringsadresse, telefonnummer, størrelse og all annen informasjon i bestillingen din korrekt? Og er du over 18 år?
Handel i nettbutikken har aldersgrense 18 år. Er du under dette, må en myndig person bestille for deg.
Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen som er registrert inn i ordren er korrekt. Dette for at vi skal kunne få tak i deg, sende deg rett vare og til rett leveringssted. Hverken vi eller Posten dobbeltsjekker informasjonen som er oppgitt. Vi kommuniserer via e-post. Adresse og mobilnummmer må være norsk.
OM VARENE
Lille Vinkel Sko er ikke en bare en nettbutikk. Skoene vi selger på nettet hentes fra alle våre syv lagre, seks av dem tilknyttet de fysiske butikkene våre. Dette betyr at skoene allerede kan være prøvd av andre kunder. I enkelte tilfeller så kan det være ”ubetydelige” merker på dem, for eksempel merker under på sålene, prislappmerke inni skoene eller små rynker i skinnet. Vi sjekker hver sko grundig før utsendelse, og passer på at de ser så bra ut som overhodet mulig. Får vi ikke skoene til å se bra ut, vil du høre fra oss før vi ekspederer ordren din.
Dersom det bestilles flere varer i samme ordre, kan disse bli sendt ut i forskjellige sendinger. Dette da utvalget vårt varierer fra butikk til butikk. Deler av ordren kan f.eks. bli sendt ifra Oslo, og resten i fra vår butikk i Bergen. Dette vil våre kunder bli informert om når ordren ekspederes. Det vil bli sendt ut hentemeldinger ifra Posten på alle sendinger.
BETALING
Du kan velge å forhåndsbetale med kort, VIPPS eller utsette betalingen med faktura. Dersom du betaler med kort vil beløpet reserveres på kontoen din mens vi sjekker om skoene er på lager, og belastes først når vi sender deg pakken. Skulle vi være utsolgt for skoene du har bestilt annullerer vi reservasjonen på kortet ditt. Dersom varene av en eller annen grunn utleveres uten at betaling har skjedd/gått igjennom må du betale for skoene i etterkant, uavhengig om manglende betaling skyldes forhold hos Lille Vinkel Sko, deg som kunde eller tredjepart.
RABATTKODE/GAVEKORT
Har du en rabattkode som er prosentavslag benyttes denne i rabattkodefeltet i kassen. Har du en unik kode som er kroneavslag eller har mottatt et gavekort - må denne koden skrives inn i gavekortfeltet.
BETALINGSLØSNING QLIRO FRA 1.APRIL 2025
Last ned appen!
Vi lanserer nå Qliro som betalingsløsning i vår nettbutikk. Dere som har betalt med Nets vil selvsagt få eventuelle returer behandlet i dette i en parallell overgangsperiode. Har du faktura med vår tidligere betalingsløsning, vil du finne denne ved å logge deg inn her på https://my.riverty.com/no-no
Qliro gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nettet. Du har muligheten til å velge betalingsalternativet som passer for deg. Du kan velge å betale nå med kort eller VIPPS, eller betale etter levering med faktura. Ved å gi eller be om informasjon i kassen, godtar du bruksvilkårene og behandlingen vår av personopplysningene dine.
VIPPS
Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Overføringen går via Qliro og du trenger bare å følge instruksene i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto. Betaling via Vipps følger DNB sine brukervilkår.
QLIRO FAKTURA
Fakturaen forfaller til betaling innen 14 dager fra fakturadato. Fakturaen vil bli sendt via e-post til e-postadressen du oppgir ved kjøpstidspunktet. Du kan også laste ned Qliro sin app, og på denne måten bli påminnet når det er på tide å betale, utsette forfallsdato eller betale litt om gangen.Ved en eventuell for sen betaling sendes en påminnelse til deg, og det påløper et gebyr for sen betaling på 70 kroner og en rente på 8,50 % + gjeldende referanserente. Ved ytterligere forsinkelse vil det bli lagt til et lovfestet innkrevingsgebyr. Ved fakturakjøp forbeholder vi oss retten til å gjøre et kredittoppdrag gjennom Qliro AB. Innsamling og behandling av personopplysninger og kredittinformasjon er nødvendig for at vi skal kunne behandle 14-dagers kredittforespørsel.
For mer informasjon om Qliros vilkår, klikk her
Ved manglende betaling fra trader belastes juridisk enhet for sen betaling i henhold til Forsinkelsesrenteloven (lov nr. 100 av 17. desember 1976) om kompensasjon for inkassokostnader mv, samt forsinkelsesrenter etter gjeldende referanserente, pluss et tillegg på 8,50 %.
For mer informasjon om Qliros vilkår, klikk her.
QLIRO «KJØP NÅ, BETAL SENERE»
Kjøp nå – Betal senere
Eksempel: Rentefritt, 45 kr etabl.gebyr per kjøpetilfelle. Effektiv rente 35.43 % basert på et kjøp på 578 NOK som betales over 3 måneder. Totalkostnad 623 NOK. Fakturaen sendes via e-post midt i kampanjemåneden
Ved en eventuell for sen betaling sendes en påminnelse til deg, og det påløper et gebyr for sen betaling på 70 kroner og en rente på 8,50 % + gjeldende referanserente. Ved ytterligere forsinkelse vil det bli lagt til et lovfestet innkrevingsgebyr.
Ved kjøpet forbeholder vi oss retten til å gjøre et kredittoppdrag gjennom Qliro AB. Innsamling og behandling av personopplysninger og kredittinformasjon er nødvendig for at vi skal kunne behandle kredittforespørsel.
De fullstendige vilkårene: Qliros fullstendige kampanjevilkår finner du her.
Se også Standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon.
QLIRO KONTO- OG DELBETALING
Når du velger en betaling, vil du bli varslet umiddelbart hvis søknaden din er godkjent, og vi kan håndtere kjøpet ditt umiddelbart. Skulle søknaden din ikke bli godkjent, kan du gå tilbake og velge en alternativ betalingsmetode. Du kan ha et eller flere pågående delbetalingskjøp og Qliro samler dem på en månedlig faktura sendt til deg via e-post i midten av hver måned. Du kan betale den utestående saldoen til enhver tid i løpet av delbetalingsperioden.
Følgende alternativer er tilgjengelige for delbetaling |
|||||
Betalingsalternativ |
|
6 måneder |
12 måneder |
36 måneder |
Konto* |
Registreringsavgift |
|
295 NOK |
295 NOK |
395 NOK |
0 NOK |
Administrasjonsavgift |
|
45 NOK |
45 NOK |
45 NOK |
45 NOK |
Årsrente |
|
0 % |
0 % |
9,99 % |
17,95 % |
Eksempel ved et kjøp på 5.000 NOK |
|||||
Effektiv rente |
|
45,04 % |
33,86 % |
36,90 % |
43,11 % |
Månedsbeløp til betaling |
|
928 NOK |
486 NOK |
217 NOK |
503 NOK |
Total kostnad |
|
5 565 NOK |
5 835 NOK |
7 822 NOK |
6 039 NOK |
*Gjelder for avdrag over tolv måneder
Ved en eventuell for sen betaling sendes en påminnelse til deg, og det påløper et gebyr for sen betaling på 70 kroner og en rente på 8,50 % + gjeldende referanserente. Ved ytterligere forsinkelse vil det bli lagt til et lovfestet innkrevingsgebyr.
Ved kjøpet forbeholder vi oss retten til å gjøre et kredittoppdrag gjennom Qliro AB. Innsamling og behandling av personopplysninger og kredittinformasjon er nødvendig for at vi skal kunne behandle kredittforespørsel.
Fullstendige vilkår: Qliros fullstendige vilkår for konto- og delbetaling finner du her.
Se også Standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon.
VED UTSOLGT VARE
Det hender at vi kan være utsolgt selv om en vare står i beholdning i nettbutikken. Dette kan skje da vi har felles lager med alle våre butikker, og varen kan bli solgt i butikk i mellomtiden. Dette gjelder spesielt i salgsperiodene. Vi gjør det vi kan for å unngå at dette skal skje. Er vi utsolgt for skoen(e) du har bestilt vil vi ta kontakt med deg før vi behandler ordren din for å høre om du ønsker et alternativ eller at vi kansellerer ordren.
HENTING AV PAKKE
Ved å logge deg inn på "Min side" i nettbutikken kan du følge pakken i postgangen. Hentevarsel gis på sms og epost av Posten når pakken ankommer postkontoret. Så lenge Posten har sendt ut varsel er det fullt og helt ditt ansvar å hente pakken innen fristen.
Det er svært viktig at du henter pakken på posten innen hentefristen så du unngår uavhentetgebyr. Last gjerne ned Posten sin app, for på enklest måte å følge pakken.
UAVHENTEDE PAKKER
Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!
Posten setter en hentefrist på 7 dager ifra pakken ankommer postkontoret. Posten sender opptil fire hentemeldinger på sms og epost. Etter 14 dager sendes pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre. Du kan kostnadsfritt forlenge hentefristen til 14 dager fra Posten-appen eller via SMS: https://www.posten.no/motta/
Ved uavhentede pakker/valg å returnere uten å hente ut i postens app, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på kr. 400, for å dekke våre kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Posten, frakt og ekspedisjon av oss).
Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr.
1 - Uavhentet pakke betalt med Nets Easy: Du vil motta en faktura på 400 kr på mail
2 - Uavhentet pakke betalt med kort: Vi beholder 400 kroner når vi refunderer kortet ditt.
ANGRERETT OG RETUR
Du har 14 dagers ubetinget returrett fra du har mottatt skoene. Det vil si at du må hente ut varen for å benytte angreretten din. Viser til Angrerettloven, kapittel 6, §21; https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6
Skoene må returneres ubrukt og i originalemballasjen. Fest returmerkelappen (som følger med bestillingen din) på returpakken. Retur av varer koster følgende: 1-3 par kr 99. Retur av flere enn 3 og opptil 6 par kr 198. Retur av flere enn 6 par og opp til 9 par kr 297. Ved tilbakeførsel til kredittkort bruker kortselskapene noe lengre tid. Returnerer du senere enn returfristen vil vi gi deg tilgodelapp. Du kan levere returer kostnadsfritt i en av våre butikker her. Ta med skoene i skoesken, og en utskrift av angreskjemaet, eller kvitteringen som du har fått tilsendt på mail. De kontakter oss i nettbutikken, og vi vil behandle den. Du vil altså ikke få pengene dine refundert av de i butikken.
Skal du returnere og du har valgt betalingsløsning faktura, trenger du ikke betale denne. Vi sletter den (minus returseddel 99) når vi mottar skoene. Er denne betalt, vil det ta over 14 dager etter returen før pengene blir refundert fra Riverty.
BYTTE
Ønsker du å bytte din vare i enten ny størrelse eller annen modell, må du legge inn en ny bestilling.
Unntak; bytte av størrelse i butikk, går helt fint.
Vi tar forbehold om trykkfeil, både når det gjelder priser og info om skoene på nettsiden!