Kjøpsbetingelser i nettbutikk | Lille Vinkel Sko Hopp til hovedinnhold
Nettbutikk siden 1999 Rask levering - lager i Norge Personlig service

Top navigation

  • Våre butikker
  • Kontakt
  • Bonusklubb
Meny
Hjem
  • Logg inn
Handlekurv
  • Din handlekurv er tom
    Meny
  • Dame
    • Vis alle
    • Sneakers
    • Casual
    • Sandaler
    • Pensko
    • Støvler
    • Skoletter
    • Støvletter
    • Høst-/vintersko
    • Skopleie
    • Tøfler
    • Sokker
    • Gavekort
  • Herre
    • Vis alle
    • Sneakers
    • Casual
    • Sandaler
    • Pensko
    • Støvler
    • Skoletter
    • Støvletter
    • Høst-/vintersko
    • Skopleie
    • Tøfler
    • Gavekort
Lukk

Main additional

  • Nyheter
  • Salg
  • Merker
  1. Hjem
  2. Kjøpsbetingelser i nettbutikk

Kjøpsinformasjon

  • Kjøpsbetingelser i butikk
  • Kjøpsbetingelser i nettbutikk
  • Leveransevilkår
  • Levering og frakt
  • Reklamasjon
  • Retur

Kundeservice

  • Kontakt oss
  • Måling av sko
  • Ofte stilte spørsmål
  • Personvern
  • Skopleie
  • Våre butikker

Lille Vinkel Sko

  • Bærekraft
  • Fordeler ved å handle hos oss
  • Ledige stillinger
  • Om oss

Kjøpsbetingelser i nettbutikk

Les dette:

Vi spanderer frakten på fullprisvarer vi sender, men har 99 kroner i frakt på salgsvarer!
Vår medfølgende returseddel koster 99 kroner som trekkes fra i etterkant.
Hos Lille Vinkel Sko utfører vi ikke bytte ved retur. Om du ønsker annen størrelse/annen vare, legger du selv inn bestilling på dette i nettbutikken. 


Våre kjøpsbetingelser kort oppsummert:

  • Vi sender kun i Norge
  • Posten sender etter postnummer. Det er kundens ansvar å sørge for at postnummer stemmer!
  • 14 dagers full returrett (uansett om varen er til ordinærpris eller på salg).
  • Garanti for sikker betaling - velg mellom kortbetaling, Vipps eller Nets Easy (faktura After Pay).
  • Det er 18 års aldersgrense for å handle i nettbutikken.
  • Hent ut pakken din på Posten innen 14 dager, så unngår du et uavhentet gebyr på kr. 400.
  • Returseddel koster 99. Ønsker man å bytte må man legge inn ny bestilling, vi gjør ikke bytter i samme ordre

Vi kan dessverre ikke sende sko utenfor Norge grunnet EU og tollregler. Vi godtar kun norske kort som betalingsmåte. Vi jobber med å kunne tilby tjenesten med å levere sko utenfor Norge en gang i fremtiden.

​Vi har gratis utsendelse på fullprisvarer, men tar kr. 99 i frakt på salgsvarer. Kjøper du salgsvarer og fullprisvarer på samme ordre, trekker vi selvsagt ifra frakten igjen (gjelder ikke skopleie). Ved kjøp av kun skopleie, tilkommer frakt på kr. 49. Sammen med salgsvare - kr. 99. Sammen med fullprisvare - kr. 0.

ORDREBEKREFTELSE OG EKSPEDERING AV ORDREN
Kort tid etter at vi mottar din bestilling vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post. (PS! Kan havne i nettsøppel/spam mappe) Dersom du ikke har mottatt noe form for ordre bekreftelse, har det skjedd en teknisk feil, og du må legge inn bestillingen din på nytt. Har vi varen på lager, ekspederes orden din vanligvis senest to virkedager etter at du har bestilt. Er vi utsolgt for din størrelse vil du få en melding om dette pr. e-post. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor.

Ordre som kommer inn etter kl. 09.00 kommer som hovedregel på vår plukkliste først påfølgende virkedag.
Ekspedisjonstiden regnes fra ordren kommer på plukklisten. Vi står på alt vi kan for å sende deg skoene så raskt som mulig. Vi som jobber i nettbutikken er ikke her i helgene, så ordre som kommer inn etter kl. 09.00 fredag, vil bli ekspedert tidligst påfølgende mandag. 

ORDREINFORMASJON
Er e-post adresse, leveringsadresse, telefonnummer, størrelse og all annen informasjon i bestillingen din korrekt? Og er du over 18 år?
Handel i nettbutikken har aldersgrense 18 år. Er du under dette, må en myndig person bestille for deg.
Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen som er registrert inn i ordren er korrekt. Dette for at vi skal kunne få tak i deg, sende deg rett vare og til rett leveringssted. Hverken vi eller Posten dobbeltsjekker informasjonen som er oppgitt. Oftest gir vi beskjeder relatert til ordren via e-post. Vi kan godt kontakte deg på andre måter, da må du bare be oss om det i merknadsfeltet ved bestilling.

OM VARENE
Lille Vinkel Sko er ikke en bare en nettbutikk. Skoene vi selger på nettet hentes fra alle våre syv lagre, seks av dem tilknyttet de fysiske butikkene våre. Dette betyr at skoene allerede kan være prøvd av andre kunder. I enkelte tilfeller så kan det være ”ubetydelige” merker på dem, for eksempel merker under på sålene, prislappmerke inni skoene eller små rynker i skinnet. Vi sjekker hver sko grundig før utsendelse, og passer på at de ser så bra ut som overhodet mulig. Får vi ikke skoene til å se bra ut, vil du høre fra oss før vi ekspederer ordren din.

Dersom det bestilles flere varer i samme ordre, kan disse bli sendt ut i forskjellige sendinger. Dette da utvalget vårt varierer fra butikk til butikk. Deler av ordren kan f.eks. bli sendt ifra Oslo, og resten i fra vår butikk i Bergen. Dette vil våre kunder bli informert om når ordren ekspederes. Det vil bli sendt ut hentemeldinger ifra Posten på alle sendinger. 

BETALING
Du kan velge å forhåndsbetale med kort, eller velge å betale med faktura. Dersom du betaler med kort vil beløpet reserveres på kontoen din mens vi sjekker om skoene er på lager, og belastes først når vi sender deg pakken. Skulle vi være utsolgt for skoene du har bestilt annullerer vi reservasjonen på kortet ditt. Dersom varene av en eller annen grunn utleveres uten at betaling har skjedd/gått igjennom må du betale for skoene i etterkant, uavhengig om manglende betaling skyldes forhold hos Lille Vinkel Sko, deg som kunde eller tredjepart.

RABATTKODE/GAVEKORT
Har du en rabattkode som er prosentavslag benyttes denne i rabattkodefeltet i kassen. Har du en unik kode som er kroneavslag eller har mottatt et gavekort - må denne koden skrives inn i gavekortfeltet. 

AFTER PAY FAKTURA
AfterPay er en del av Arvato Financial Solutions, en global leverandør av finansielle tjenester og er en del av Bertelsmann SE & Co. KGaA. Du må være 18 år, ha norsk personnummer og en folkeregistrert adresse i Norge for å benytte faktura. Adressen kan ikke være en postboksadresse. Ved å velge faktura samtykker du i at Arvato innhenter kredittopplysninger om deg. Gjenpartsbrev med kopi av benyttet informasjon blir sendt elektronisk. Kunden mottar link og kode til innlogging via SMS. Oppgitt telefonnummer må være registrert på kunde. Ved avvik sendes gjenpartsbrev pr. post. Mulighet for betaling med faktura er betinget av en tilfredsstillende kredittsjekk. Dersom du oppgir feil epostadresse og ikke mottar faktura på mail, er du selv ansvarlig for å dekke eventuelle gebyrer som oppstår av denne feilen. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang (innen 14 dager, fakturagebyr kr 29) eller dele opp betalingen i mindre deler. 

Vi gjør oppmerksom på at dersom du skal returnere varer og ser at forfall på din faktura utløper i mellomtiden, må du gå inn på Min Side på www.myafterpay.no og utvide betalingsfristen. Her kan du også se eventuelle utestående fakturaer

Les mer om vilkår for faktura og delbetaling her!

VED UTSOLGT VARE
Det hender at vi kan være utsolgt selv om en vare står i beholdning i nettbutikken. Dette kan skje da vi har felles lager med alle våre butikker, og varen kan bli solgt i butikk i mellomtiden. Dette gjelder spesielt i salgsperiodene. Vi gjør det vi kan for å unngå at dette skal skje. Er vi utsolgt for skoen(e) du har bestilt vil vi ta kontakt med deg før vi behandler ordren din for å høre om du ønsker et alternativ eller at vi kansellerer ordren.

HENTING AV PAKKE
Ved å logge deg inn på "Min side" i nettbutikken kan du følge pakken i postgangen. Hentevarsel gis på sms og epost av Posten når pakken ankommer postkontoret. Så lenge Posten har sendt ut varsel er det fullt og helt ditt ansvar å hente pakken innen fristen. 
Det er svært viktig at du henter pakken på posten innen hentefristen så du unngår uavhentetgebyr. 

UAVHENTEDE PAKKER
Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!
Posten setter en hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer postkontoret. Posten sender opptil fire hentemeldinger på sms og epost. Etter 14 dager sendes pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre.

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på kr. 400, for å dekke våre kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Posten, frakt og ekspedisjon av oss).
Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr. 
1 - Uavhentet pakke betalt med Nets Easy: Du vil motta en faktura på 400 kr på mail
2 - Uavhentet pakke betalt med kort: Vi beholder 400 kroner når vi refunderer kortet ditt.


ANGRERETT OG RETUR
Du har 14 dagers ubetinget bytte -og returrett fra du har mottatt skoene. Det vil si at du må hente ut varen for å benytte angreretten din. Viser til Angrerettloven, kapittel 6, §21; https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6
Skoene må returneres ubrukt og i originalemballasjen, med vedlagt utfylt returskjema. Fest returmerkelappen (som følger med bestillingen din) på returpakken. Vær oppmerksom på: Hvis du bruker vår returmerkelappen, trekker vi fra et administrasjonsgebyr på 99 NOK. når vi mottar pakken.

Behandlingstiden av returer er på 2-4 virkedager. Ved tilbakeførsel til kredittkort bruker kortselskapene noe lengre tid.

Kjøp som er gjort med bank-/kredittkort refunderes til det samme kortet som ble brukt da bestillingen ble lagt. NB! Viktig at vi blir infomert dersom man har byttet bank/konto i mellomtiden.

Dersom du bor i Oslo eller Bergen, kan du gjerne levere inn returen din i en av våre butikker her. Ta med skoene i skoesken, og en utskrift av angreskjemaet, eller kvitteringen som du har fått tilsendt på mail. De vil så sende returen opp til oss i nettbutikken, og vi vil behandle den. Du vil altså ikke få pengene dine refundert av de i butikken. På denne måten slipper du returfrakten!

BYTTE
Ønsker du å bytte din vare i enten ny størrelse eller annen modell, må du legge inn en ny bestilling.
Unntak; bytte av størrelse i butikk, går helt fint.

Spesifikt om bytte og retur i salgsperioder: Vanlig 14 dagers bytte- og angrerett gjelder også under salget. Dvs. at om modellen du har kjøpt er blitt satt ned i pris så er du velkommen til å returnere den og forsøke å bestille den på nytt til salgspris, men vi refunderer ikke mellomlegg mellom ny og gammel pris uten retur. I salgsperiodene er det ”førstemann til mølla” som gjelder ved nettbestillinger. 

Vi tar forbehold om trykkfeil,  både når det gjelder priser og info om skoene på nettsiden!

Kundeservice

  • Våre butikker
  • Kontakt oss
  • Måling av sko
  • Ofte stilte spørsmål
  • Personvern og Cookies
  • Skopleie

Kjøpsinformasjon

  • Kjøpsbetingelser i nettbutikk
  • Retur
  • Leveransevilkår
  • Levering og frakt
  • Reklamasjon
  • Kjøpsbetingelser i butikk

Lille Vinkel Sko

  • Vår historie
  • Fordeler ved å handle hos oss
  • Bonusklubb
  • Nyhetsbrev
  • Bærekraft
  • Ledige stillinger

Lille Vinkel Sko

Org.nr: 935 663 687
Postboks 5424 Majorstuen,
0305 Oslo
Telefon nettbutikk: 22 67 00 25
Epost nettbutikk: kundeservice@lillevinkelsko.no

Copyright (C) 2022 Lille Vinkel Sko. Levert av Ny Media AS