Retur og bytte | Lille Vinkel Sko

Retur og bytte

Aller først: Vi har dessverre ikke gratis retur, så det ligger derfor ikke ved noen returlapp med skoene vi sender ut.

LAST NED BYTTE OG RETUR SKJEMA: /sites/default/files/files/Angre-bytterettskjema.pdf

RETURER SENDES TIL: Lille Vinkel Sko AS, Postboks 5424 Majorstuen, 0305 Oslo.
ANGRE/BYTTESKJEMA skal ligge vedlagt i pakken du returnerer. Om du ikke har printer, legg ved en notis med navn + ordrenummer. 

Returpakker bør sendes som en servicepakke. Da anbefaler vi å sende som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post - og postgangen vil ta lengre tid. Vi er ikke ansvarlig for pakker sendt med frimerke. Skulle pakken forsvinne i postgangen, så er det Posten som er ansvarlig for dette.  
Pakker kan ikke sendes som bedriftspakke eller via andre transportleverandører enn Posten. En bedriftspakke sendes til "dør", og vi har kun postboksadresse. Returporto betales av kunde på Posten.

Behandlingstiden av bytte/retur er på 2-4 virkedager.

FELLES FOR BYTTE OG RETUR
Du har 14 dagers ubetinget bytte -og returrett fra du har mottatt skoene. Det vil si at du må hente ut varen for å benytte angreretten din. Viser til Angrerettloven, kapittel 6, §21; https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6
Skoene må returneres ubrukt og i originalemballasjen. Vi har dessverre ikke gratis retur, så dette betales av kunden. Prøv helst skoene på rent underlag, og selvsagt innendørs. Vennligst pakk inn skoesken i plast eller papir før sending, ikke fest tape og adresselapp direkte på esken! Du som kunde må selv betale returportoen. Husk også å fylle ut og legge ved returskjemaet, som du har fått tilsendt på mail. Om du ikke har mulighet til å printe ut denne, legg ved en notis med ordrenummer, navn, om det er retur/bytte osv.  

Retur via butikk: Dersom du bor i nærheten av en av våre butikker, så kan du gjerne levere inn returen din i butikk. Ta med skoene i skoesken og en utskrift av din kvittering eller retur-/bytteskjemaet (dette har du fått tilsendt på mail). De i butikken vil så gi beskjed til oss i nettbutikken, og vi sørger for å behandle returen din.

NB! Returer i butikk med Collector faktura/delbetaling.
Dersom du har valgt en løsning med Collector, så kan du gjerne levere inn returen din i en av våre butikker. De gir beskjed til oss i nettbutikken og vi sørger for at returen din blir behandlet. Fakturaen blir også deaktivert. 
Ønsker du å bytte til en annen sko i butikk, må du kjøpe disse over disk som vanlig.

BYTTE 
Behandlingstiden av bytte/retur er på 2-4 virkedager. Det er ikke noe problem å bytte sko, dersom vi har ønsket modell og størrelse inne. Alle varer kan byttes innenfor samme sesong, med unntak av enkelte kampanjer. Altså kan du dessverre ikke bytte en saueskinnsfôret sko midt i juli. Ved ønske om bytting kan du skrive hva du vil bytte til på baksiden av returskjemaet, eller du kan kontakte oss på forhånd og be oss holde av skoene du vil bytte til. Ved bytte til en rimeligere modell, vil du enten få restbeløpet overført til konto, eller bli tildelt en rabattkode dersom skoene er returnert senere enn 14 dager fra mottakelse. Dersom skoene du ønsker å bytte til er dyrere enn det opprinnelige kjøpet, må mellomlegget betales som postoppkrav når du henter ut den nye pakken på posten.
NB! Som en service til våre kunder spanderer vi fraktgebyret på det paret du bytter til (gjelder ett bytte pr.kjøp), slik at du ikke får noen ekstra utgifter utover returportoen.

RETUR
Behandlingstiden av bytte/retur er på 2-4 virkedager. Du vil få en mail når returen din er ferdigbehandlet. Vi anbefaler å sende returen som en Norgespakke. (du må ikke, men vi anbefaler det, da pakken herved er forsikret og har sporingsnummer). Ta vare på kollinummeret du da får ved sending, for å kunne spore pakken. Vi anbefaler å ikke sende returer som vanlig post, og vi henter ikke pakker sendt i postoppkrav. 

Kjøp som er gjort med bank-/kredittkort refunderes til det samme kortet som ble brukt da bestillingen ble lagt. Pengene vil være tilgjengelig på kortet i løpet av 5-7 virkedager. 

NB! Viktig at vi blir infomert dersom man har byttet bank/konto i mellomtiden.
 

Tilbakebetaling via Collector
Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp så har du krav på å få pengene dine refundert. For å kunne betale tilbake dette til deg behøver Collector din kontaktinformasjon, fakturanummer XXXXXXXX og informasjon om hvilket kontonummer tilbakebetalingen skal gjøres til. Denne informasjonen spares ikke i forbindelse med din betaling. 

De må også se en kvittering på innbetalingen som er blitt gjort. De vil se hvilken konto du betalte fra, til hvilken konto hos de du betalte til, dato og beløp. Det går fint med et utklipp fra kontoutdrag hvor de kan se ditt navn og kontonummer. 

Opplysningene må du som kunde sende på epost til: customerservice@collector.no
Eventuelt, så kan du også ringe inn til: 22 41 14 55. De har åpent mellom klokken 08:00-18:00.
Du kan også besøke oss på www.collector.no.

Det er altså Collector som refunderer pengene til deg, ikke vi i Lille Vinkel Sko. 
OBS! Vi anbefaler deg å vente med å betale inn fakturaen til du vet om du vil beholde varene eller ikke. 

Dersom du bor i Oslo, Stavanger eller Bergen, kan du gjerne levere inn returen din i en av våre butikker her. Ta med skoene i skoesken, og en utskrift av retur-/bytteskjemaet, eller kvitteringen som du har fått tilsendt på mail. De vil så sende returen opp til oss i nettbutikken, og vi vil behandle den. Du vil altså ikke få pengene dine refundert av de i butikken. På denne måten slipper du returfrakten ;)

Laget av Ny Media AS | Design Hanna V. Rosenlund
Webmaster Marie Bævre