Leveransevilkår | Lille Vinkel Sko

Leveransevilkår

Kjøpsinformasjonen under er forbeholdt kjøp i nettbutikken. Egne vilkår gjelder for kjøp i våre fysiske avdelinger. 

EKSPEDERING
Dersom vi har riktig størrelse på lager, ekspederes orden din vanligvis senest to virkedager etter at du har bestilt. Er vi utsolgt for din størrelse vil du få en melding om dette pr. e-post. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor.

Dersom det bestilles flere varer i samme ordre, kan disse bli sendt ut i forskjellige sendinger. Dette da utvalget vårt varierer fra butikk til butikk. Deler av ordren kan f.eks. bli sendt ifra Oslo, og resten i fra vår butikk i Stavanger eller Bergen. Dette vil våre kunder bli informert om når ordren ekspederes. Det vil bli sendt ut hentemeldinger ifra Posten på alle sendinger. 

Internettkontoret er ubetjent i helgene, det vil si at bestillinger lagt inn etter klokken 9.00 fredag ikke ekspederes før etter helgen. Du kan når som helst logge deg inn på "Min side" og følge ordren din der. Når skoene sendes fra oss vil de få status "sendt" i ordrehistorikken. Før det, mens vi sjekker om vi har riktig størrelse på lager, vil det kun stå "Ordre registrert". Har du noen som helst spørsmål relatert til ordren din, må du selvsagt bare ta kontakt med oss. Da er der lurt å ha ordrenummeret for hånden.

LEVERING
Vi sender skoene med Posten/Bring som klimanøytral servicepakke. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. Du henter ut pakken din på ditt lokale postkontor/post-i-butikk. Dersom du ønsker skoene tilsendt til en annen adresse/postkontor enn det du sogner til, er dette du noe du må ta kontakt med Posten om. Vi kan ikke overstyre dette. 

Levering til Svalbard: Gebyret til Svalbard er på kr. 156 ved betaling med kort, og kr. 175 (156+19) ved betaling med faktura. Dette inkluderer vårt ekspedisjonsgebyr, samt Postens ekstragebyr for sendinger til Svalbard. Merverdiavgiften trekkes automatisk fra når vi behandler ordren. For alle ordre som overstiger kr. 5000,- kommer et ekstra toll-gebyr på ca 200-250kr. Ved kjøp av salgsvare tilkommer også et fraktgebyr på kr. 99 (uansett om du betaler med kort eller faktura).

Når du bestiller må du oppgi mobiltelefonnummeret ditt, du vil så få en sms-, og e-mailvarsel straks skoene har ankommet utleveringsstedet. Posten sender kun ut elektronisk hentemelding. Det er derfor svært viktig at man oppgir korrekt informasjon! Skoene må hentes så raskt som mulig etter at du har fått beskjed fra posten, og senest innen 14 dager. Dersom du av en eller annen grunn ikke kan hente skoene innen fristen må du selv ta kontakt med Posten for å forsøke å få dem til å holde pakken litt lengre, men i prinsippet så er dette ikke mulig ifølge Posten.

Hent ut sendingen innen Posten hentefrist! Om skoene ikke blir hentet innen fristen returnerer Posten dem til oss, og du vil belastes/etterfaktureres med et returgebyr på kr. 400,- (inkluderer. ekspedisjon av posten, returfrakt og ekspedisjon av oss). Dette kravet går til inkasso dersom det ikke betales. Returgebyret tilsvarer de utgiftene vi påføres i frakt og gebyrer fra Posten ved uavhentede pakker. Har du fått et slik straffegebyr, må dette betales før man igjen kan bestille sko hos oss.

Merk at ved kjøp på faktura/delbetaling MÅ varene leveres til folkeregistrert adresse.

Hjem på døren: Vi har endelig fått alternativet at du kan få varene levert hjem til deg. Du får automatisk opp dette som alternativ til en kostnad på 195 kroner. Dette alternativet dukker opp om du bor i større tettsteder og de fleste byer. Hjemlevering er mellom kl 17.00 og 21.00. Mottaker varsles to ganger på sms når pakken er underveis og ringes 30-60 min før levering. Det er svært viktig at du oppgir rett mobilnummer når du bestiller "hjem på døren". Dersom Posten ikke får levert ut sendingen, vil sendingen returneres til postkontoret ditt. 

Levering til utlandet: Vi kan dessverre ikke sende sko utenfor Norge grunnet EU og tollregler.Eneste mulighet er hvis du kjenner noen i Norge som kan bestille skoene for deg og igjen sende de til deg privat. Vi godtar kun norske kort som betalingsmåte. Vi jobber med å kunne tilby tjenesten med å levere sko utenfor Norge en gang i fremtiden.

Frakt: Vi har gratis utsendelse på fullprisvarer, men tar kr. 99 i frakt på salgsvarer. - Men kjøper du salgsvarer og fullprisvare på samme ordre, trekker vi selvsagt ifra frakten igjen (gjelder ikek skopleie) Ved kjøp av kun skopleie, tilkommer frakt på kr. 49. Sammen med salgsvare - kr. 99. Sammen med fullprisvare - kr. 0.

Laget av Ny Media AS | Design Hanna V. Rosenlund
Webmaster Marie Bævre