Kjøpsbetingelser i nettbutikk | Lille Vinkel Sko

Kjøpsbetingelser i nettbutikk

Så bra at du vil bestille fra oss!
Vi har drevet nettbutikk i Norge siden 1999! - så dette kan vi.

Vi har GRATIS utsendelse av fullprisvarer, men dessverre ikke gratis retur. Det ligger derfor ikke ved noen returseddel med pakken.

Våre kjøpsbetingelser kort oppsummert: 

  • Vi sender kun i Norge
  • Rask svar på mail, melding på Facebook og telefon på dagtid.
  • 14 dagers full returrett (uansett om varen er til ordinærpris eller på salg)
  • Garanti for sikker betaling - velg mellom kortbetaling og Collector faktura
  • Det er 18 års aldersgrense for å handle i nettbutikken
  • Fast frakt på kr. 99 tilkommer ved kjøp av salgsvarer 
  • Vi har ikke gratis retur
  • Varene plukkes fra lageret og våre fysiske butikker
  • Hent ut pakken din på Posten innen 14 dager, så unngår du et uavhentet gebyr på kr. 400 

Kjøpsinformasjonen under er forbeholdt kjøp i nettbutikken.
Les om kjøpsbetingelsene i våre fysiske butikker her: https://lillevinkelsko.no/node/11227

Levering til utlandet: Vi kan dessverre ikke sende sko utenfor Norge grunnet EU og tollregler. Eneste mulighet er hvis du kjenner noen i Norge som kan bestille skoene for deg og igjen sende de til deg privat. Vi godtar kun norske kort som betalingsmåte. Vi jobber med å kunne tilby tjenesten med å levere sko utenfor Norge en gang i fremtiden.

Frakt: ​Vi har gratis utsendelse på fullprisvarer, men tar kr. 99 i frakt på salgsvarer. - Men kjøper du salgsvarer og fullprisvare på samme ordre, trekker vi selvsagt ifra frakten igjen (gjelder ikke skopleie) Ved kjøp av kun skopleie, tilkommer frakt på kr. 49. Sammen med salgsvare - kr. 99. Sammen med fullprisvare - kr. 0.

ORDREBEKREFTELSE OG EKSPEDERING AV ORDREN
Kort tid etter at vi mottar din bestilling vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post. Dersom du ikke finner denne i din innboks, ligger den mest sannsynlig i din nettsøppel/spam mappe! Vi dobbeltsjekker så at vi har de bestilte skoene på lager. Dersom du ikke har mottatt noe form for ordre bekreftelse, har det skjedd en teknisk feil, og du må legge inn bestillingen din på nytt. Er du usikker på hva som kan ha skjedd, kontakt oss her; https://lillevinkelsko.no/node/10936

Dersom vi har riktig størrelse på lager, ekspederes orden din vanligvis senest to virkedager etter at du har bestilt. Er vi utsolgt for din størrelse vil du få en melding om dette pr. e-post. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor.

Ordre som kommer inn etter kl. 09.00 kommer som hovedregel på vår plukkliste først påfølgende virkedag.
Ekspedisjonstiden regnes fra ordren kommer på plukklisten. Vi står på alt vi kan for å sende deg skoene så raskt som mulig. Vi som jobber i nettbutikken er ikke her i helgene, så ordre som kommer inn etter kl. 09.00 fredag, vil bli ekspedert tidligst påfølgende mandag. Når vi har salg, eller det av andre grunner er særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Man må da også regne med noe lengre responstid på e-poster sendt til vår kundeservice.

ORDREINFORMASJON
Er e-post adresse, leveringsadresse, telefonnummer, størrelse og all annen informasjon i bestillingen din korrekt? Og er du over 18 år?

Handel i nettbutikken har aldersgrense 18 år. Er du under dette, må en myndig person bestille for deg.
Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen som er registrert inn i ordren er korrekt. Dette for at vi skal kunne få tak i deg, sende deg rett vare og til rett leveringssted. Hverken vi eller Posten dobbeltsjekker informasjonen som er oppgitt.
Oftest gir vi beskjeder relatert til ordren via e-post. Vi kan godt kontakte deg på andre måter, da må du bare be oss om det i merknadsfeltet ved bestilling.

OM VARENE
Lille Vinkel Sko er ikke en bare en nettbutikk. Skoene vi selger på nettet hentes fra alle våre åtte lagre, syv av dem tilknyttet de fysiske butikkene våre. Dette betyr at skoene allerede kan være prøvd av andre kunder. I enkelte tilfeller så kan det være ”ubetydelige” merker på dem, for eksempel små riper under lærsålene, prislappmerke inni skoene eller små rynker i skinnet. Vi sjekker hver sko grundig (og med kjærlighet) før utsendelse, og passer på at de ser så bra ut som overhodet mulig. Får vi ikke skoene til å se bra ut, vil du høre fra oss før vi ekspederer ordren din.

Dersom det bestilles flere varer i samme ordre, kan disse bli sendt ut i forskjellige sendinger. Dette da utvalget vårt varierer fra butikk til butikk. Deler av ordren kan f.eks. bli sendt ifra Oslo, og resten i fra vår butikk i Stavanger eller Bergen. Dette vil våre kunder bli informert om når ordren ekspederes. Det vil bli sendt ut hentemeldinger ifra Posten på alle sendinger. 

BETALING
Du kan velge å forhåndsbetale med kort, eller velge å betale med faktura. Dersom du betaler med kort vil beløpet reserveres på kontoen din mens vi sjekker om skoene er på lager, og belastes først når vi sender deg pakken. Skulle vi være utsolgt for skoene du har bestilt annullerer vi reservasjonen på kortet ditt. Dersom varene av en eller annen grunn utleveres uten at betaling har skjedd/gått igjennom må du betale for skoene i etterkant, uavhengig om manglende betaling skyldes forhold hos Lille Vinkel Sko, deg som kunde eller tredjepart.

Collector Faktura og Delbetaling

I samarbeid med Collector Bank AB, tilbyr vi faktura og delbetaling. 
Når du velger Collector som betalingsmåte får du hjem dine varer før du betaler. Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller.
Fakturaen forfaller til betaling opp til 30 dager etter ditt kjøp. En fakturaavgift på 19 NOK tilkommer.

Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector bank før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtale, se Mine Sider (minside.collector.no) for en beskrivelse av hvordan dette gjøres. Når du ingått kreditavtal kan du velge å delbetale opp til 36 måneder ved å betale minstebeløpet som er angitt på fakturaen. Ved delbetaling beregnes kredittrente med 22 % og aviavgift på 39 NOK per måned. Eksempel: Effektiv rente 45,8 % ved kredittbeløp på NOK 5 000 som nedbetales på 12 måneder. Total kredittkostnad NOK 1063. Totalt tilbakebetalingsbeløp NOK 6063 (gjennomsnitt/måned over 12 måneder = NOK 505).

Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.
For å se fullstendige vilkår for Collector Faktura/Delbetale se linkene nedenfor:

Alminnelige vilkår faktura og kontokreditt
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Collector Samlefaktura (tidligere Collector Konto)

I samarbeid med Collector Bank AB, tilbyr vi delbetaling via samlingsfaktura. Når du velger å betale med samlingsfaktura får du hjem dine varer før du betaler. Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger denne betalingsmåten og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. En fakturaavgift på 39 NOK tilkommer. Alle kjøp som er gjort samme måned samles på en faktura. Denne sendes påfølgende måned per post til din folkeregistrerte adresse. Betalingen kan du velge å dele opp på 36 måneder. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector bank før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se Mine Sider (minside.collector.no) for en beskrivelse av hvordan dette gjøres.

Ved delbetaling beregnes kredittrente med 22 % og aviavgift på 39 NOK per måned. Eksempel: Effektiv rente 45,8 % ved kredittbeløp på NOK 5 000 som nedbetales på 12 måneder. Total kredittkostnad NOK 1063.
Totalt tilbakebetalingsbeløp NOK 6063 (gjennomsnitt/måned over 12 måneder = NOK 505).

Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.
For å se fullstendige vilkår for Collectors delbetaling med faktura se linkene nedenfor:

Alminnelige vilkår kontokreditt
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

 Fast Delbetaling (tidligere Collector delbetaling)
I samarbeid med Collector Bank AB tilbyr vi fast delbetaling. Når du velger Collectors fasta delbetaling sendes en faktura måneden som følger etter ditt kjøp. Følg din avbetalingsplan ved å betale inn det faste beløpet som fremkommer på din faktura. For å kunne benytte deg av Collectors delbetaling kreves at du må være fylt 18år samt inngår en kredittavtale med Collector Bank før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se Mine Sider (minside.collector.no) for en beskrivelse av hvordan dette gjøres. Alle ekstra omkostninger fremgår i kassen når du velger fast delbetaling. Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved for sen betaling eller uteblivende betaling debiteres et purregebyr og forsinkelsesrente.
For fullstendige vilkår for Collectors fasta delbetalingar følg linkene nedenfor:

Alminnelige vilkår kontokreditt
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

VED UTSOLGT VARE
Det hender at vi kan være utsolgt selv om en vare står i beholdning i nettbutikken. Er vi utsolgt for din størrelse i én eller flere av de bestilte modellene vil du i løpet av senest et par virkedager etter sendt bestilling motta en utsolgtmelding på e-post (kan ta lengre tid i særlig travle perioder). Dersom vi er utsolgt for én blant flere bestilte modeller, vil vi sende de resterende. Om du ønsker ordren ekspedert kun hvis vi har ALLE de bestilte skoene, må du spesifikt opplyse om dette i merknadsfeltet ved bestilling. Du kan gjerne ta kontakt med oss dersom du ønsker at vi skal hjelpe deg å finne en alternativ modell etter utsolgtbeskjed. Vi er her for deg! 

Når det er få par igjen av en størrelse, så kan man dessverre risikere at skoen er utsolgt. Dette da vi har felles lager med alle våre butikker, og varen kan bli solgt i butikk imellomtiden. Dette gjelder spesielt i salgsperiodene. Vi gjør det vi kan for å unngå at dette skal skje. 
 

HENTING AV PAKKE
Ved å logge deg inn på "min side" i nettbutikken kan du følge pakken i postgangen. Hentevarsel gis av Posten når pakken ankommer postkontoret. Posten sender ut hentemelding elektronisk på sms og e-mail. Det er derfor svært viktig at korrekt informasjon er oppgitt! Har du ikke oppgitt mobilnummer gis varselet på e-post. Så lenge Posten har sendt ut varsel er det fullt og helt ditt ansvar å hente pakken innen fristen. 
Det er svært viktig at du henter pakken på posten innen hentefristen så du unngår uavhentetgebyr.

UAVHENTEDE PAKKER
Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!
Posten setter en hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer postkontoret. De sender ut hentemeldinger på sms og e-mail. Her får man opptil fire hentemeldinger. Posten er strenge på å forlenge denne hentefristen, så det er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen! Etter 14 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre. 

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på kr. 400, for å dekke våre og Postens kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Posten, frakt og ekspedisjon av oss). Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr. 

Det hender at vi sender sko bestilt i én og samme ordre i flere kolli (f.eks. ett fra Oslo og ett fra Bergen/Stavanger). I tilfeller hvor ordren er sendt i flere kolli, sender vi deg selvsagt begge fraktfritt (ved fullpris varer). Dersom begge pakkene kommer uavhentet i retur vil du belastes kr. 400,- i gebyr for hver pakke. Dersom kun en av pakkene hentes ut, og den andre går i retur til oss, tilkommer det et uavhentet gebyr på kr. 400.

Inntil du har gjort opp for deg vil du ikke ha mulighet til å handle hos oss, på www.lillevinkelsko.no. Straks gebyret er betalt inn, kan du handle på vanlig måte. Har du forhåndsbetalt skoene med kort, vil vi ved mottak av uavhentet pakke refundere pengene til kortet ditt, og sende ut en faktura på uavhentet gebyret.

Det har hendt at Posten-ansatte har gitt feilaktig beskjed om at pakker kan returneres ved å krysse av for ”nektet mottatt”, uten at man betaler returfrakt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr. 400. Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader. 

ANGRERETT OG RETUR
Du har 14 dagers ubetinget bytte -og returrett fra du har mottatt skoene. Det vil si at du må hente ut varen for å benytte angreretten din. Viser til Angrerettloven, kapittel 6, §21; https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6
Skoene må returneres ubrukt og i originalemballasjen, med vedlagt utfylt returskjema. Vennligst pakk inn skoesken i plast eller papir før sending, ikke fest tape og adresselapp direkte på esken. For din egen sikkerhet anbefaler vi at du sender pakken på en måte som er sporbar, -som Norgespakke e.l. Vi kan kun refundere penger for sko vi faktisk har mottatt i retur.

RETURER SENDES TIL:
Lille Vinkel Sko AS, Postboks 5424 Majorstuen, 0305 Oslo.

Returpakker burde sendes som en servicepakke. Da anbefaler vi å sende som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post - og postgangen vil ta lengre tid. Pakker kan ikke sendes som bedriftspakke eller via andre transportleverandører enn Posten. En bedriftspakke sendes til "dør", og vi har kun postboksadresse. Returporto betales av kunde på Posten.

Du må som kunde selv betale returportoen. Unntaket er hvis du returnerer i forbindelse med godkjent reklamasjon, da legger du ut for frakten, og vi refunderer returkostnaden til deg. Kontakt oss på kundeservice dersom du har spørsmål rundt dette. Vi hjelper deg gjerne!

Vi vet hvor viktig det er for deg å få pengene tilbake raskt, så vi prioriterer ekspedering av returer. Behandlingstiden av bytte/retur er på 2-4 virkedager. Ved tilbakeførsel til kredittkort bruker kortselskapene ca. tre virkedager ekstra før pengene er på din konto.


Kjøp som er gjort med bank-/kredittkort refunderes til det samme kortet som ble brukt da bestillingen ble lagt. NB! Viktig at vi blir infomert dersom man har byttet bank/konto i mellomtiden.

Det har hendt at Posten-ansatte har gitt feilaktig beskjed om at pakker kan returneres ved å krysse av for ”nektet mottatt”, uten at man betaler returfrakt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr. 400. Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader. 

Dersom du bor i Oslo, Stavanger eller Bergen, kan du gjerne levere inn returen din i en av våre butikker her. Ta med skoene i skoesken, og en utskrift av retur-/bytteskjemaet, eller kvitteringen som du har fått tilsendt på mail. De vil så sende returen opp til oss i nettbutikken, og vi vil behandle den. Du vil altså ikke få pengene dine refundert av de i butikken. På denne måten slipper du returfrakten!

BYTTE
Ved bytte sendes skoene oss på samme måte som ved retur, bare noter ønsket om bytte på returskjemaet. Det kan være lurt å ta kontakt med oss på forhånd, slik at vi kan sjekke lagerbeholdning og holde av skoene du vil bytte til. Det nye paret sender vi deg selvsagt fraktfritt. Ved enkelte tilfeller er det mulighet for å levere inn skoene i butikk . For mer informasjon om dette, klikk her.

Spesifikt om bytte og retur i salgsperioder: Vanlig 14 dagers bytte- og angrerett gjelder også under salget. Dvs. at om modellen du har kjøpt er blitt satt ned i pris så er du velkommen til å returnere den og forsøke å bestille den på nytt til salgspris, men vi refunderer ikke mellomlegg mellom ny og gammel pris uten retur. I salgsperiodene er det ”førstemann til mølla” som gjelder ved nettbestillinger. 

Vi tar forbehold om trykkfeil,  både når det gjelder priser og info om skoene på nettsiden!

Vi er her for deg og ønsker å gi deg all hjelp du trenger for en vellykket handel! Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Marte og Maja på nettavdelingen nåes pr. tlf. 22 67 00 25, hverdager 09.00-16.30. Eller du kan sende oss en email til: kundeservice@lillevinkelsko.no eller gjennom kontakt skjema; https://lillevinkelsko.no/node/10936. Ha gjerne ordre nummeret ditt klart! 

Du kan også kontakte oss på Facebook.

Laget av Ny Media AS | Design Hanna V. Rosenlund
Webmaster Marie Bævre