Ofte stilte spørsmål | Lille Vinkel Sko

Ofte stilte spørsmål

1. Jeg har bestilt et par sko, og nå ser jeg at de er satt på salg. Kan jeg angre kjøpet, eller få refundert mellomlegget?

Vi refunderer ikke mellomlegg mellom ordinær pris/gammel salgspris og ny salgspris for bestilte sko, som senere er blitt satt (ytterligere) ned. Vanlig 14 dagers bytte- og angrerett gjelder også under salget.  Da får du pengene tilbake for det returnerte paret, og kan bestille et nytt par på nettsiden, til eventuell lavere pris. Du betaler selv frakt på vanlig måte for den

2. Det er en stund siden jeg bestilte, men jeg har ikke fått utsolgtmelding eller sms/hentelapp fra Posten. Hva har skjedd?

Vi anbefaler at du først sjekker i spamfilteret/nettsøppel inne på mailen din. Det hender at mailer fra oss havner der. Det kan også være at pakken har forsvunnet i Posten, eller så har det skjedd en feil ved ekspedering av ordren hos oss. Ta kontakt med oss pr. e-post (kundeservice@lillevinkelsko.no) eller telefon (22 67 00 25) så finner vi ut av det.
   
3. Hvordan vet jeg om dere har størrelsen min inne?

Når skoen ligger til salgs på nettsiden, og din størrelse kan velges, er det stor sannsynlighet at vi har størrelsen inne. Dersom du ikke har mottatt noen utsolgtmelding fra oss innen et par virkedager etter at du registrerte bestillingen betyr det normalt sett at størrelsen din var på lager, - og skoene blir sendt deg.

4. Kan jeg bestille sko pr. telefon?

I utgangspunktet er det ikke mulig å bestille sko pr. telefon. Alle ordre må registreres i nettbutikken, slik at de får et ordrenummer som vår felles referanse. Du er nødt til å ha en e-postadresse for å bestille sko. Så lenge du har det kan du ringe oss og be oss om å opprette en kundekonto til deg, og evnt. hjelpe deg med å legge inn en bestilling. OBS! Vi har ikke lov til å ta imot kortinformasjon, ordren vil derfor bli lagt inn med faktura som betalingsmåtte. Dette for din og vår sikkerhet. 

5. Kan jeg bytte og returnere sko jeg har kjøpt på nettet i butikkene deres?

Ja, det kan du. Husk angrefristen på 14 dager. Ta med skoene i skoesken og en utskrift av kvitteringen som er sendt på mail, eller vis den frem via mobilen. 
NB! Butikken kontakter nettbutikken ved retur i butikk. Du vil ikke kunne få tilgodelapp eller penger i butikken. Fordelen med å returnere i butikk er at du sparer returkostnadene
PS! Man kan bytte lik sko i annen størrelse/farge

6. Jeg bor på Svalbard. Hva må jeg betale i fraktgebyr for sendinger hit, og hvordan håndterer dere mva.-fritaket?

Gebyret til Svalbard er på kr. 156 ved betaling med kort, og kr. 191 (156+35) ved betaling med postoppkrav. Dette inkluderer vårt ekspedisjonsgebyr, samt Postens ekstragebyr for sendinger til Svalbard. Merverdiavgiften trekkes automatisk fra når vi behandler ordren. For alle ordre som overstiger kr. 5000,- kommer et ekstra toll-gebyr på ca 200-250kr. Ved kjøp av salgsvare tilkommer også et fraktgebyr på kr. 99 (uansett om du betaler med kort eller postoppkrav).

7. Jeg ønsker å avbestille skoene jeg har bestilt. Er det mulig?

Det er ikke noe problem, såfremt avbestillingen når oss i tide. Dersom bestillingen er lagt inn før kl. 09.00 på en hverdag er det sannsynlig at den blir sendt samme ettermiddag, altså er det lurt å være rask hvis du angrer bestillingen. Avbestillingen skjer mest effektivt pr. telefon (22 67 00 25), alternativt kan du sende oss en mail til kundeservice@lillevinkelsko.no. Dersom du er for sent ute er det ikke noe problem å returnere skoene etter at du har hentet dem på posten, da vil vi tilbakeføre pengene til deg. Men, ikke la være å hente dem på postkontoret, da det vil medføre et uavhentetgebyr på kr. 400,-.

8. Hvordan er skoene i størrelsen?

Det er ofte individuelt hvordan en sko oppleves på foten, men dersom det er en bestemt modell eller serie som går for å være særlig store, små eller for eksempel smale så vil vi tilstrebe å opplyse om dette under informasjon om skoen. Uansett kan du alltid ta en telefon til oss (22 67 00 25)dersom du har spørsmål om en bestemt modell.

9. Jeg har ikke fått bekreftelse på bestillingen min. Hva skyldes det? Har dere likevel mottatt den?

Dersom du bruker en e-postleverandør som f.eks. hotmail, eller en annen leverandør som benytter spam-filter, så er det sannsynlig at bestillingsbekreftelsen har havnet i mappen for useriøs e-post (spam-filteret). Dette er fordi bestillingsbekreftelser sendes ut automatisk, og noen spam-filtre oppfatter automatisk utsendte e-poster som spam. For å unngå at dette skjer med din bestillingsbekreftelse, bør du legge *@lillevinkelsko.no som en "sikker avsender", slik at e-poster fra oss ikke fanges opp av spam-filteret hos din e-postleverandør. Den samme logikken som over kan også gjelde nyhetsbrevene vi sender ut månedlig. Dersom du ønsker å motta nyhetsbrevet vårt, bør du også legge oss til som en sikker avsender. Dersom du etter å ha sjekket spamfilteret fortsatt ikke finner noen bekreftelse, er det sannsynlig at det har skjedd en feil ved registrering av ordren. -Ta isåfall kontakt med kundeservice (kundeservice@lillevinkelsko.no, tlf: 22 67 00 25) så finner vi ut av det.

10. Jeg har sett en sko, men nå er den borte fra hjemmesiden deres. Er det ikke mulig å bestille den lenger?

Er den ikke lengre på våre nettsider, er den dessverre utsolgt. Nettbutikken og våre fysiske butikker har felles lager. Ved svært populære modeller, kan det hende at den er i supplering. For spørsmål angående dette, ta kontakt med kundeservice.

11. Sender dere sko til utlandet?

Nei, vi selger pr. i dag dessverre ikke sko til utlandet. Dette fordi vi ikke har de riktige systemene for å håndtere utenlandsbetaling og fortolling av varene. Eneste mulighet er hvis du kjenner noen i Norge som kan bestille skoene for deg og igjen sende de til deg privat. Vi godtar kun norske kort som betalingsmåte. Vi jobber med å kunne tilby tjenesten med å levere sko utenfor Norge en gang i fremtiden.
 

12. Jeg har en tilgodelapp fra butikk. Kan jeg bruke denne i nettbutikken? Ny informasjon om gavekort kjøpt etter 1.desember 2017

Har du et gavekort som er skrevet ut i butikk FØR desember 2017 eller tilgodelapp fra butikk, må   vi opprette en rabattkode som kan brukes i nettbutikken. I slike tilfeller må man først levere inn tilgodelappen i en av våre avdelinger, før vi kan lage en rabattkode. Butikkene kontakter deretter nettavdelingen, slik at tilgodelappen blir omgjort. Eventuelt sender man bilde av tilgodelappen / gavekortet til oss på mail (kundeservice@lillevinkelsko.no)
Gavekort utstedt i butikk etter 1.desember 2017 har en PID-kode som kan brukes i nettbutikken i feltet "gavekort" i kassen
 

Laget av Ny Media AS | Design Hanna V. Rosenlund
Webmaster Marie Bævre