Ofte stilte spørsmål | Lille Vinkel Sko

Ofte stilte spørsmål

Det skjer ofte at våre kunder lurer på de samme tingene. Se listen under - kanskje du finner svar på det du lurer på der? Hvis ikke er du selvfølgelig hjertelig velkommen til å sende en mail til kundeservice@lillevinkelsko.no, eller ringe oss på 22 67 00 25 (primært på hverdager mellom 9.00 og 16.00), så vil vi hjelpe deg.

1. Jeg har bestilt et par sko, og nå ser jeg at de er satt på salg. Kan jeg angre kjøpet?

2. Det er en stund siden jeg bestilte, men jeg har verken fått utsolgtmelding eller hentelapp fra posten. Hva har skjedd?

3. Hvordan vet jeg om dere har størrelsen min inne?

4. Kan jeg bestille sko pr.telefon?

5. Kan jeg bytte og returnere sko jeg har kjøpt på nettet i butikkene deres?

6. Er det mulig for meg å følge ordren min i postgangen?

7. Jeg har fått en utsolgtmelding, men ser at modellen jeg bestilte fortsatt ligger på hjemmesiden deres. Er den ikke utsolgt alikevel?

8. Jeg bor på Svalbard. Hva må jeg betale i fraktgebyr for sendinger hit, og hvordan hånderer dere mva.-fritaket?

9. Jeg ønsker å avbestille skoene jeg har bestilt. Er det mulig?

10. Hvordan er skoene i størrelsene?

11. Hva innebærer det å stå på maillisten og motta nyhetsbrev fra dere?

12. Jeg har ikke fått bestillingen min. Hva skyldes det? Har dere allikevel registrert den?

13. Hvordan vet jeg om skoene leveres særlig små (dame 35, herre 39-40) eller store (dame 42, herre 46-47) størrelser?

14. Får jeg kvittering når jeg kjøper sko hos dere?

15. Jeg har sett en sko, men nå er den borte fra hjemmesiden deres. Er det ikke mulig å bestille den lenger?

16. Sender dere sko til kunder i utlandet?

17. Jeg har en tilgodelapp fra butikk. Kan jeg bruke denne i nettbutikken?


1. Jeg har bestilt et par sko, og nå ser jeg at de er satt på salg. Kan jeg angre kjøpet, eller få refundert mellomlegget?

Vi refunderer ikke mellomlegg mellom ordinær pris/gammel salgspris og ny salgspris for bestilte sko, som senere er blitt satt (ytterligere) ned. Vanlig 14 dagers bytte- og angrerett gjelder også under salget. Du har to alternativer om du angrer kjøpet eller vil bytte: Vi BYTTER etter vare mot vare-prinsippet, uavhengig av om varen evnt. har blitt satt (ytterligere) ned i pris i tiden fra kjøp til bytte. Ved bytte betaler vi frakten på det nye paret vi  sender ut. Du kan også velge å benytte deg av ordinær 14 dagers angrefrist. Da får du pengene tilbake for det returnerte paret. Og kan bestille et nytt par på nettsiden, til eventuell lavere pris. Du betaler selv frakt på vanlig måte for den

2. Det er en stund siden jeg bestilte, men jeg har ikke fått utsolgtmelding eller sms/hentelapp fra Posten. Hva har skjedd?

Vi anbefaler at du først sjekker i spamfilteret/nettsøppel inne på mailen din. Det hender at mailer fra oss havner der. Det kan også være at pakken har forsvunnet i Posten, eller så har det skjedd en feil ved ekspedering av ordren hos oss. Ta kontakt med oss pr. e-post (kundeservice@lillevinkelsko.no) eller telefon (22 67 00 25) så finner vi ut av det.
   
3. Hvordan vet jeg om dere har størrelsen min inne?

Når skoen ligger til salgs på nettsiden, og din størrelse kan velges, er det stor sannsynlighet at vi har størrelsen inne. Dersom du ikke har mottatt noen utsolgtmelding fra oss innen et par virkedager etter at du registrerte bestillingen betyr det normalt sett at størrelsen din var på lager, - og skoene blir sendt deg.

4. Kan jeg bestille sko pr. telefon?

I utgangspunktet er det ikke mulig å bestille sko pr. telefon. Dette er av hensyn til både deg som kunde og oss. Alle ordre må registreres i nettbutikken, slik at de får et ordrenummer som vår felles referanse. Du er nødt til å ha en e-postadresse for å bestille sko. Så lenge du har det kan du ringe oss og be oss om å opprette en kundekonto til deg, og evnt. hjelpe deg med å legge inn en bestilling. OBS! Vi har ikke lov tilå ta imot kortinformasjon, ordren vil derfor bli lagt inn med faktura som betalingsmåtte. Dette for din og vår sikkerhet. 

5. Kan jeg bytte og returnere sko jeg har kjøpt på nettet i butikkene deres?

Ja, dette kan delvis ordnes via butikkene våre.
Bytte og retur av nettbestillinger i butikk, kan kun gjøres dersom en av våre butikker i samme by selger modellen du ønsker å levere inn. Dette kan du finne ut ved å kontakte butikken du ønsker å returnere/bytte varen i. Dersom butikken du er i fører modellen du har kjøpt, kan du bytte i en vare av tilsvarende verdi eller dyrere. Husk returfrist på 14 dager.

Ved bytte eller retur til en rimeligere vare  (eller om filialen ikke fører modellen du bytter inn) må du levere utfylt returskjema som ble sendt ut på mail. Du må herved betale for de eventuelle skoene du vil bytte til. I løpet av et par virkedager vil vi overføre penger for de returnerte skoene til kontoen dinDenne fremgangsmåten kommer av at internettsalget har et separat regnskap, med egen kasse. Fordelen for deg ved å bytte i butikk på denne måten blir at du sparer returkostnadene, og får prøve de nye skoene på foten før du bytter. Alternativet hvis butikken fører modellen, men du bytter til et rimeligere par, blir at du bare bytter skoene i butikken på vanlig måte, og får en tilgodelapp til bruk i butikkene på restbeløpet.

Ta med skoene i skoesken og en utskrift av kvitteringen som er sendt på mail, eller vis den frem via mobilen. 

6. Er det mulig for meg å følge ordren min i postgangen?

Ja, det er mulig. Så snart vi har ekspedert ordren din, er kollinummeret tilgjengelig inne på "min side". Ved bytte skal vi alltid sende deg den nye sporingslinken, slik at du alltid kan holde deg oppdatert om hvor pakken din er. Har du ikke fått sporingsinformasjon kan du bare sende oss en mail om at du ønsker dette, så gir vi deg kollinummeret.

7. Jeg har fått en utsolgtmelding, men ser at modellen jeg bestilte fortsatt ligger på hjemmesiden deres. Er den ikke utsolgt allikevel?

Jo, den er dessverre utsolgt i størrelsen din dersom du har fått en utsolgtmelding. Vi sjekker alltid grundig alle butikkene våre og lager før vi sender en utsolgtmelding. Etterhvert som størrelsene blir utsolgt skal de automatisk forsvinne fra drop down-menyen på skoens side, slik at det ikke lenger er mulig å velge disse. Dessverre hender det at lagerbeholdningen vår er feil, eller at skoene kan være holdt av til en annen kunde. Er du i tvil er det bare å ta kontakt med oss på kundeservice.

8. Jeg bor på Svalbard. Hva må jeg betale i fraktgebyr for sendinger hit, og hvordan håndterer dere mva.-fritaket?

Gebyret til Svalbard er på kr. 156 ved betaling med kort, og kr. 191 (156+35) ved betaling med postoppkrav. Dette inkluderer vårt ekspedisjonsgebyr, samt Postens ekstragebyr for sendinger til Svalbard. Merverdiavgiften trekkes automatisk fra når vi behandler ordren. For alle ordre som overstiger kr. 5000,- kommer et ekstra toll-gebyr på ca 200-250kr. Ved kjøp av salgsvare tilkommer også et fraktgebyr på kr. 99 (uansett om du betaler med kort eller postoppkrav).

9. Jeg ønsker å avbestille skoene jeg har bestilt. Er det mulig?

Det er ikke noe problem, såfremt avbestillingen når oss i tide. Dersom bestillingen er lagt inn før kl. 09.00 på en hverdag er det sannsynlig at den blir sendt samme ettermiddag, altså er det lurt å være rask hvis du angrer bestillingen. Avbestillingen skjer mest effektivt pr. telefon (22 67 00 25), alternativt kan du sende oss en mail til kundeservice@lillevinkelsko.no. Dersom du er for sent ute er det ikke noe problem å returnere skoene etter at du har hentet dem på posten, da vil vi tilbakeføre pengene til deg. Men, ikke la være å hente dem på postkontoret, da det vil medføre et uavhentetgebyr på kr. 400,-.

10. Hvordan er skoene i størrelsen?

Det er ofte individuelt hvordan en sko oppleves på foten, men dersom det er en bestemt modell eller serie som går for å være særlig store, små eller for eksempel smale så vil vi tilstrebe å opplyse om dette under informasjon om skoen. Uansett kan du alltid ta en telefon til oss (22 67 00 25)dersom du har spørsmål om en bestemt modell.

11. Hva innebærer det å stå på maillisten og motta nyhetsbrev fra dere?

Da vil du, med jevne mellomrom, motta vårt nyhetsbrev, der vi presenterer nyheter og trender. Slik er du blant de første som får vite om salg etc. Du vil også være med i trekningen om et valgfritt par sko. -Hver måned trekker vi en vinner blant alle som står på maillisten vår. Vi sender ikke ut noe annet enn nyhetsbrevene, og gir ikke e-postadressen din videre.

12. Jeg har ikke fått bekreftelse på bestillingen min. Hva skyldes det? Har dere likevel mottatt den?

Dersom du bruker en e-postleverandør som f.eks. hotmail, eller en annen leverandør som benytter spam-filter, så er det sannsynlig at bestillingsbekreftelsen har havnet i mappen for useriøs e-post (spam-filteret). Dette er fordi bestillingsbekreftelser sendes ut automatisk, og noen spam-filtre oppfatter automatisk utsendte e-poster som spam. For å unngå at dette skjer med din bestillingsbekreftelse, bør du legge *@lillevinkelsko.no som en "sikker avsender", slik at e-poster fra oss ikke fanges opp av spam-filteret hos din e-postleverandør. Den samme logikken som over kan også gjelde nyhetsbrevene vi sender ut månedlig. Dersom du ønsker å motta nyhetsbrevet vårt, bør du også legge oss til som en sikker avsender. Dersom du etter å ha sjekket spamfilteret fortsatt ikke finner noen bekreftelse, er det sannsynlig at det har skjedd en feil ved registrering av ordren. -Ta isåfall kontakt med kundeservice (kundeservice@lillevinkelsko.no, tlf: 22 67 00 25) så finner vi ut av det.

13. Hvordan vet jeg om skoene leveres i særlig små (dame 35, herre 39-40) eller store (dame 42, herre 46-47) størrelser?

Alle størrelsene en sko leveres i vil vises i drop down-menyen der du velger størrelse før du legger et par sko i handlekurven.

14. Får jeg kvittering når jeg kjøper sko hos dere?

Selve kvitteringen for betalingen får du enten på Posten når du betaler postoppkravsgebyret, eller du kan finne kvittering i nettbanken din når du betaler med kredittkort. Når vi ferdigekspederer en ordre, sendes det automatisk ut en kvittering til mailadressen som er registrert inn i ordren. Dette sammen med et retur-/bytteskjema. Du har også oversikt over din ordrehistorikk inne på din side.  

15. Jeg har sett en sko, men nå er den borte fra hjemmesiden deres. Er det ikke mulig å bestille den lenger?

Er den ikke lengre på våre nettsider, er den dessverre utsolgt. Ved svært populære modeller, kan det hende at den er i supplering. For spørsmål angående dette, ta kontakt med kundeservice.

16. Selger dere sko til kunder i utlandet?

Nei, vi selger pr. i dag dessverre ikke sko til utlandet. Dette fordi vi ikke har de riktige systemene for å håndtere utenlandsbetaling og fortolling av varene. Eneste mulighet er hvis du kjenner noen i Norge som kan bestille skoene for deg og igjen sende de til deg privat. Vi godtar kun norske kort som betalingsmåte. Vi jobber med å kunne tilby tjenesten med å levere sko utenfor Norge en gang i fremtiden.
 

17. Jeg har en tilgodelapp fra butikk. Kan jeg bruke denne i nettbutikken?

Har du en tilgodelapp som er skrevet ut i butikk, kan denne benyttes i nettbutikken. I slike tilfeller må man først levere inn tilgodelappen i en av våre avdelinger, før vi kan lage en rabattkode. Butikkene kontakter deretter nettavdelingen, slik at tilgodelappen blir omgjort.

Laget av Ny Media AS | Design Hanna V. Rosenlund
Webmaster Marie Bævre